Support

Vi är här för att hjälpa till.

Vilken hjälp behöver du?

Svar på vanligt förekommande frågor

ROT-avdrag

Vad är ROT-AVDRAG?


ROT-AVDRAGET kan du som privatperson som äger och bor i ett hus eller bostadsrätt utnyttja för att sänka arbetskostnaden för ditt elarbete. Då drar vi av 30% av arbetskostnaden. Maxbeloppet för ROT-AVDRAGET är 50,000kr per person och år. Läs mer om ROT-AVDRAG här (https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/rotochrutarbete.4.2e56d4ba1202f95012080002966.html)




Vem får använda ROT-AVDRAG?


Du måste bo och äga den bostaden arbetet ska utföras i. Du ska vara minst 18år och ha betalat tillräckligt med skatt för att kunna ta del av ROT-AVDRAGET. Läs mer om kraven här (https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/rotochrutarbete/villkorforattfarotavdrag.4.5947400c11f47f7f9dd80004014.html)





Vanliga frågor

Hur bokar jag en tjänst?


Du klickar på ”boka elektriker online” i menyraden och väljer sedan den tjänst du behöver hjälp med.




Jag har bokat en tjänst, vad händer nu?


Vår elektriker kommer på angiven tid. Du kan läsa mer om din bokning på bekräftelsemailet du fått till den mailadress du angivit.




Hur kan jag avboka en tjänst jag beställt?


Avbokning sker via bekräftelsemailet du fått till den mailadress du angav vid bokningen. OBS! SENAST 24 TIMMAR INNAN ANNARS KOMMER EN AVGIFT PÅ 1000KR.




Hur fungerar Onlineelektrikern?


  1. Du beskriver vad du behöver hjälp med
  2. Du bokar in en tid i vår onlinekalender
  3. Vår elektriker kommer på plats




Är ni försäkrade, om något skulle gå sönder?


Ja, vi arbetar endast med företag som innehar försäkring.





Ekonomi och betalning

Hur betalar jag?


Vi kommer att skicka en faktura till din mailadress du angivit vid bokningstillfället när arbetet är slutfört.




Jag har bokat en tjänst utan att behöva betala, varför?


Vi fakturerar dig via epost när vi slutfört vårt arbete.




Hur många dagar ställer ni er faktura på?


Privatpersoner: 10dagar Företag: 30dagar





Sekretess och personuppgifter

Hur Onlineelektrikern.se sparar personuppgifter & håller dem trygga.


”Läs vår integritetspolicy för mer info om hur vi sparar dina personuppgifter” Läs vår policy här





Allmänna villkor

Allmänna villkor


Rotavdrag Önskar du rotavdrag så måste detta meddelas vid beställning av arbete och stå i den offert du godkänner. Kunden har ansvar över att uppgifterna för ansökning av rot är korrekta. Betalning Betalning sker mot faktura. Förfallodatum anges på fakturan. Onlineelektrikern.se förbehåller sig rätten att ta kreditupplysning. Beställaren ansvarar för betalning av faktura om inte huvudmannen (tex bostadsrättföreningen eller hyresvärd) betalar fakturan. Bokning Vid bokad tid kommer vår elektriker att finnas på plats den utsatta tiden. Skulle vi av något skäl behöva avboka ser vi till att boka in en ny tid för arbetet så snart som båda parter kan. Avbokning Avbokning sker senast 24timmar innan utsatt tid. Avbokar du senare kommer du att debiteras med 1000kr. Debitering De arbeten som inte är offertgrundade debiteras per timme. På vissa tjänster ingår 2-3timmar på plats. Detta framgår när du bokar tjänsten. Skulle arbetet ta längre tid så läggs de timmarna på fakturan. Material som behövs tillkommer även det på fakturan. Får du en offert så är det som står på offerten det som gäller. Var noga att kolla vad som står i offerten och det som inte finns med kommer att debiteras som extra (efter ett skriftligt eller muntligt godkännande av kund). Vid sen betalning Vid sen betalning erhåller vi oss rätten att ta en dröjsmålsränta (reporäntan + 8%) från och med den dagen fakturan förfaller. Du kommer att få en betalningspåminnelse samt en påminnelseavgift på 60kr. Är betalningen fortfarande utebliven kommer ärendet att tas vidare. Nöjdkundgaranti Är du som kund inte nöjd med arbetet så är det viktigt att du kontaktar oss. Vi kommer då att se till att en av våra medarbetare kollar igenom arbetet och ser om det finns några felaktigheter. Om så är fallet så kommer vi att åtgärda det så snabbt som möjligt.





 
Kontakta oss

Online

Skicka Epost till oss

Ring

Ring oss för specifika ärenden

0702-867869

Måndag till fredag Kl 08:00-16:30

 
Ställ din fråga!

Nästa gång du behöver hjälp,

Boka tjänsten online

Huvudkontor: Strängnäs

Verksamma i Mälardalen

Service telefon:  0702 867 869

Support: support@onlineelektrikern.se

© 2018 Onlineelektrikern.se

HEMSIDA SKAPAD AV ELLINGSEN WEBBSTUDIO

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
onlineelektrikern_logo